Kammermusikk 8. - 10. trinn
Kammermusikk er samspillets kanskje mest utfordrende og givende format. Hver enkelt elevs stemme er uunnværlig, og i fellesskapet oppstår en musikalsk helhet som ingen kunne skapt på egen hånd.
Mål
- Erfaring med kammermusikk som samspillform
- Kompetanse i selvstendighet og samhandling
- Kompetanse i relevant repertoar for aktuelle besetninger
Innhold
- Ulik organisering på ulike alderstrinn, med økende grad av selvstendighet
- Undervisning av kammermusikklærer
- Individuell egenøving på repertoaret
- Organisering og gjennomføring av øvelser for gruppen
Arbeidsmåter
- Kammergruppen gis veiledning i kammermusikkens særpreg
- Lærer stiller forventninger til selvstendig arbeid
- Kammergruppen planlegger sine prosjekter med konserter og innsats for å lykkes
- Grupper settes sammen på ulike måter i de forskjellige seksjonene, ut fra tilgjengelig besetning og mål for tilbudet.